ארונות אמבטיה – לתכנן נכון את חדר האמבטיה

על ידי 21 באפריל 2019מאמרים

כשאנחנו חושבים על תכנון ועיצוב הבית במובן של ריהוט, הרי שבדרך כלל אנחנו נוטים לחשוב על זה במובנים של ריהוט אשר לחדרי שינה, סלון, מטבח, הרי שם נמצאים הפריטים הגדולים, המשמעותיים, אלה שמשפיעים באופן משמעותי איך הבית שלנו ייראה וכיצד נשתמש בו.

אך באופן עקרוני, בכל מקום בו אנחנו בוחרים לשים ריהוט מסוים, יש לכך השפעה על העיצוב וכן על האופי בו אנחנו משתמשים באותו חלל במבנה. במובנים מסוימים, יהיה לנו הרבה יותר פשוט לתכנן ולעצב את חדרי השינה או את הסלון, שכן מדובר בחדרים מרווחים, יש יותר אופציות, מה עוד שאנחנו גם יכולים לשנות אותם לעיתים תכופות יותר.

לכן, החשיבות של התכנון והעיצוב ובחירת הריהוט, עולה כשמדובר על חללים שהם פחות "גמישים", חללים בהם האופציות הן מעטות. הדוגמא הטובה ביותר לכך, זה חדר אמבטיה. בין אם מדובר בחדר שנועד לשרת את כל בני הבית, חדר שנועד לשרת רק את ההורים או רק את הילדים, וכן לגבי חדרי אמבטיה במשרדים או במקומות אחרים.

כיצד מעצבים חדר אמבטיה בצורה נכונה

בדומה לחדרים אחרים, גם פה אנחנו ניעזר בשירותיהם של אדריכלים על מנת שנוכל לבצע את התכנון הטוב ביותר. מוטב לא להסתפק בתכנון עצמי, לא רק בגלל שאנחנו צריכים למצוא כלים ואפשרויות כיצד לתכנן את חדר האמבטיה הנכונה, בין אם זה מבחינת כלים סניטריים שונים, בין אם זה שימוש בארונות וריהוט אחר, ובין אם זה מבחינת האופן בו אנחנו נשלב את חדר האמבטיה עם חדרים אחרים.

אדריכלים ומעצבים מקצועיים ידעו לספק לנו רעיונות שונים, בהתאם לתנאים שעומדים לרשותנו. החל מתנאי השטח וכלה בתנאי התקציב.  הם יוכלו להסתכל על התמונה הרחבה ואז פשוט להחליט כיצד לגשת אליה, בשביל לתכנן ולעצב את חדר האמבטיה בצורה הטובה, בידיעה ברורה שאנחנו לא נרצה לבצע שום שינוי בתקופה הקרובה. שכן להבדיל מחדרים אחרים, שינוי בחדר אמבטיה מחייב שיפוץ ולא שינוי קוסמטי או שינוי של החלפת רהיט כזה או אחר. הרבה פעמים מדובר בנדבך על נדבך, אם משנים משהו אחד, זה מחייב שינוי גם של דברים אחרים.

אילו ארונות אמבטיה עומדים לרשותנו

אנחנו יכולים למצוא 3 סוגים עיקריים של ארונות אמבטיה, מבחינת סגנון. אנחנו יכולים למצוא ארונות שנמצאים מתחת לכיור, ואז הם צריכים להיות בנויים ומעוצבים בהתאם לגודל הכיור ובהתאם לשטח שנמצא לרשותנו שם. אנחנו יכולים להשתמש בארונות שנמצאים מעל הכיור, ואז שוב אנחנו תלויים במידה מסוימת בכמות השטח שעומד לרשותנו, וכן אנחנו יכולים להשתמש בארונות שנמצאים בחלק אחר של החדר.

בכל מקרה אנחנו צריכים להתייחס הן לשאלה של השטח שעומד לרשותנו, ומן הסתם הוא הרבה יותר קטן מאשר השטח שנמצא בחללים אחרים אותם אנחנו מבקשים לרהט, וכן אנחנו צריכים לשאלת סוג החומר ממנו הוא עשוי, מאחר ועלינו לזכור שמדובר בחדר עם לחות ורטיבות טבעית, לכן אנחנו צריכים לוודא שמדובר בארונות שעשויים מחומר עמיד וחזק שלא ייהרס.

השאירו תגובה

צרו עמנו קשר
מלאו פנייתכם וניצור עמכם קשר בהקדם