מקלחונים מכל מיני סוגים

על ידי 21 בנובמבר 2018כללי

הקדמה והטכנולוגיה הביאו עימם המון שינויים בתחום עיצוב הבית וניתן לראות שינוי ניכר בעיקר בחדר הרחצה. בעבר נהגו לבנות אמבטיה מסורתית בעלת נפח גדול שבה ניתן להתקין גם ראש מקלחת, אך עם הזמן אנחנו שמים לב שצורת הבניה הזאת נעלמת מהעולם.

כיום שימוש במקלחונים נהפך להיות פופולארי מאוד עקב הבניה המהירה, החיסכון במקום והרצון לבצע מקלחת באופן המהיר ביותר. עם זאת, ישנם כמה קווים מנחים שכדאי לפעול על פיהם בכדי לרכוש את המוצר האיכותי ביותר תוך כדי התחשבות בתקציב.

מה חשוב לדעת?

כמובן שהתחרות והיצע השוק צמח לממדים גדולים וכיום המבחר הוא אינסופי, דבר שגורם לבלבול ועלול להוביל להחלטות שגויות. חשוב לציין, עליכם לבחור מקלחון תחילה על פי התקציב והפרקטיקה בהתאם לביתכם ולאחר מכן תקדישו מחשבה לעיצוב.

ראשית, מדדו את גודל החדר בו תרצו למקם את הרכש החדש. בדרך כלל מומלץ לבנות את המקלחון על 35%-45% משטח חדר הרחצה בשביל לייצר מצב אופטימלי של מרווח בתוך החדר. כמובן שמדובר אך ורק על המלצה ואם אתם חושקים במקלחונים בעלי נפח ממדי גדול יותר, תמיד יש היצע.

לאחר שהבנתם את סדרי הגודל איתם אתם מתעסקים, שימו דגש על איכות ובטיחות. ישנם כמה פרמטרים שחשוב לשים לב אליהם והם כוללים את זכוכית המקלחון, תעודת אחריות ותו תקן ישראלי. ככל שהזכוכית יותר עבה, כך הסיכון לשבור אותה או שהיא תיסדק מהטמפרטורה החמה של המים קטן ולכן הקפידו על עובי מינימלי של 6 מ"מ.

בנוסף, כדאי לבדוק שעל חומרי הגלם בהם שאיתם משתמשים לבנות את המקלחון ישנם חומרים שאינם מחלידים ולא מפתחים קורוזיה. המסילות גם כן צריכות להיות מחוברות בעוצמה למקלחון ולאפשר תנועה חלקה של דלתות הזכוכית לצד חומרי איטום שמונעים נזילת מים.

כאמור, ישנן המון חברות ממותגות בשוק המקלחונים ועליכם להבדיל בין פס ייצור או עבודה אישית שנעשית במיוחד עבורכם. כמובן שמקלחון שמיוצר על ידי תאגידים יהיה זול יותר אך לצד זה רמת הגימור, איכות המוצר והאפשרויות הנלוות אליו יראו בהתאם.

סוגים שונים של מקלחונים

חשוב מאוד לבחור את סגנון המקלחון על פי צורת החדר. אם מדובר על חדר מרובע, הגיוני לרכוש מקלחון פינתי ואילו אם החדר מעוגל ישנה אפשרות לבחור באחד עגול שישתלב באופן מוחלט. מקלחון נוסף הינו מקלחון חזית, ואם החלטתם שאתם מעוניינים בגודל ונוחות אז מקלחון זה יכול להתמקם בין שתי קירות והוא בעל שתי דלתות חזית, כלומר שטח המקלחת יהיה מעל הגודל הסטנדרטי.

עלויות

כמו כל תחום, גם בעולם המקלחונים ישנה אפשרות לרכוש את האופציה הזולה ביותר שבממוצע מתחילה בסכום של 1,000 ₪ ועד כדי עבודות יד איכותיות עם חומרים גלם מעולים שמגיעים לעשרות אלפי שקלים. חשוב לבצע בקירה של כל המותגים המובילים ולקבוע תקציב מראש, ככה תוכלו להיצמד אליו ולקבל החלטה שקולה לצד אחת עיצובית.

השאירו תגובה

צרו עמנו קשר
מלאו פנייתכם וניצור עמכם קשר בהקדם