אביזרי אמבט

חדר האמבטיה אינו מכיל רק את הכלים הסניטריים, אלא גם שפע אבזרים לחדר האמבט שבלעדיהם אי אפשר כלל להשתמש בהם. מדובר בחלקים המתכתיים והפלסטיים שבהם משתמשים ישירות, כמו ראש מקלחת, או חלקים שמחברים בין הכלים הסניטריים כמו ונטילים, קליפים ועוד. הברזים, נקודות מים וגם צינורות וראשי רחצה עצמם מיוצרים ממתכות ולכן גם הם נחשבים לאביזרי אמבט שיש לשים לב אליהם ולבחירה נכונה בהם וביצרן.

איכות קובעת הכל

אביזרים הם בדרך כלל החלק הפונקציונלי יותר של חדר האמבט. בלעדיהם אין לנו כמעט מה לעשות שם ולכן חשוב לבחור בהם דווקא לפי מידת הנוחיות בשימוש והחוזק שלהם. המתכות והחומרים שמהם מיוצרים אביזרי אמבט חייבות לענות על הצורך במתקן יציב ואמין שמתפקד בצורה טובה כל השנים. האביזרים צריכים להיות ממתכת אל-חלד שנראית מצוין כל הזמן, מבלי להישחק בגלל מים קשים מלאים אבנית שמאפיינים את ישראל, ומבלי להיות מושפעים מחומרי ניקוי חריפים. למרות החומרים המתקדמים שמהם הם עשויים שנועדו כדי לשפר את המשקל שלהם וגם כדי שקל יהיה לעצב אותם ביצירתיות הנדרשת כיום, אסור שיהיו חלשים ונוחים להישבר, ולכן חשיבות המותג ואיכות היצרן גדולה.

עיצוב חשוב לא פחות

למרות שהאביזרים נמדדים במידת השימושיות והחוזק שלהם, לעיצוב תפקיד לא פחות חשוב. הוא זה שקובע אם חדר האמבטיה ייראה כמו חדר מפנק ואסתטי או רק פונקציונלי בלבד. אנחנו רואים היום ראשי מקלחת יפהפיים שמנצלים היטב את האפשרויות שגלומות בכל חומר, ואת התצורות המעניינות שמוצעות. בין האביזרים המעניינים שמוצעים לכם אפשר לראות ראש מקלחת הופך למקלחת גשם ואת הצינורות והברזים בשלל דגמים מעניינים. רבים מהעיצובים היום מעדיפים מינימליזם נקי, משום שהכיוון הוא יותר אסתטי ונוח לניקוי ולתחזוקה כדי ליהנות כמה שיותר בחדר האמבטיה.

להתייעץ עם מומחים

אבזרי אמבט אינם משהו שאתם יכולים להחליט לגביו מבלי להתייעץ עם הקבלן שמתקין לכם את המתקנים והכלים הסניטריים, וגם עם מעצב הפנים, אם יש לכם כזה. כשאתם הולכים לאולם תצוגה של יצרן, רצוי לבוא עם הרשימה שקיבלתם ממי שעושה לכם את העבודה כדי להבטיח שהמפרט הטכני יתאים ושלא יהיו בעיות התקנה.